Jak jsme klientovi ušetřili 39 150 Kč na pojistném

Klient
Středně velká nákladní autodoprava


Flotila
84 vozidel do 3,5 t


Oblast spolupráce
Havarijní pojištění vozového parku

Výchozí situace:

Autodopravní společnost s desítkami vozidel do 3,5 t působí na trhu již řadu let. Díky rozsáhlému vozovému parku představují náklady na havarijní pojištění jednu z klíčových položek v rozpočtu.

S klientem proto dlouhodobě pracujeme na každoroční aktualizaci hodnot vozidel, abychom zajistili:
  •  co nejvýhodnější cenu pojistného,
  •  a zároveň maximálně smysluplné krytí případných rizik.
     
Díky tomuto přístupu klient nemá zbytečně nadhodnocená auta ani příliš vysoké pojistné.

Problém

Přestože byla všechna vozidla řádně aktualizována a nastavená správně, oznámila pojišťovna k výročí pojistné smlouvy navýšení pojistného o 39 150 Kč ročně. Pro autodopravce, kde jsou marže pod velkým tlakem a každá ušetřená koruna má význam, by toto navýšení představovalo citelný zásah do rozpočtu.

Řešení s iPov:

Situaci jsme okamžitě aktivně převzali:

  1. Připravili jsme argumentaci založenou na reálně aktualizovaných hodnotách vozidel a korektní historii spolupráce klienta s pojišťovnou.
  2. Vyzdvihli jsme dlouhodobou stabilitu flotily i odpovědný přístup k pojištěným hodnotám.
  3. V jednání s pojišťovnou jsme trvali na tom, že navýšení není oprávněné a neodpovídá skutečnému rizikovému profilu klienta.

Výsledek:

Na základě našich jednání pojišťovna od navýšení ustoupila. Roční pojistné tak zůstalo na původní, rozumné úrovni.

Klient díky tomu ušetřil 39 150 Kč, aniž by musel slevit ze svého pojistného krytí nebo bezpečnosti.

Co to pro klienta znamenalo

  1. Stabilní rozpočet bez nečekaného navýšení fixních nákladů.

  2. Jistota, že pojištění jeho flotily je stále nastavené efektivně a smysluplně.

  3. Potvrzení, že mít po boku silného partnera při jednání s pojišťovnami se skutečně
    vyplácí.